Zlecenia budowlane – gdzie szukać i skąd brać zlecenia budowlane?

Zlecenia budowlane - gdzie szukać i skąd brać zlecenia budowlane?

Możesz mieć ogromną wiedzę w dziedzinie prowadzenia remontów i prac budowlanych, ale bez zleceń trudno będzie utrzymać firmę na rynku. Ma to ogromne znaczenie zwłaszcza w przypadku podmiotów realizujących spore zlecenia – remonty centrów handlowych, sklepów czy restauracji. Skuteczne pozyskiwanie takich zleceń może decydować o sukcesie lub porażce przedsiębiorstwa. Poniżej zamieszczamy kilka podpowiedzi na zlecenia budowlane!

Gdzie szukać zleceń budowlanych?

Firmy realizujące prace remontowe w sektorze komercyjnym mogą posłużyć się kilkoma źródłami pozyskiwania klientów. Oto, skąd brać zlecenia budowlane:

  • Portale przetargowe. W takich miejscach ogłaszane są przetargi budowlane, które mogą zagwarantować dostęp do dużych, długoterminowych kontraktów.
  • Specjalistyczne platformy ogłoszeniowe. To kolejne miejsce, gdzie możesz szukać zleceń budowlany. Często zapewniają filtrowanie projektów według typu działalności, lokalizacji i zakresu prac, co pozwala precyzyjnie dopasować oferty do profilu firmy.
  • Bezpośrednie kontakty z inwestorami i deweloperami. Tu warto zwrócić uwagę na networking, uczestnictwo w branżowych wydarzeniach oraz prezentowanie swojego portfolio. Nawiązanie relacji biznesowych z deweloperami, właścicielami nieruchomości komercyjnych oraz zarządcami obiektów może prowadzić do regularnych, dobrze płatnych zleceń remontowo budowlanych.
  • Stała współpraca z architektami i projektantami wnętrz. Regularne zlecenia budowlane możesz zdobywać dzięki relacjom biznesowym z biurami architektonicznymi i projektowymi.

Warto rozszerzyć swoje poszukiwania na wszystkie ww. kanały, by zapewnić sobie zlecenia remontowe w dużej ilości. Im jest ich więcej, tym łatwiej będzie wybrać te najkorzystniejsze finansowo.

Wpływ referencji na zdobywanie zleceń budowlanych

Dla firm zajmujących się remontami i modernizacją obiektów komercyjnych, pozytywne opinie mogą być kluczowym czynnikiem przy wyborze wykonawcy. Inwestorzy i zarządcy nieruchomości często szukają firm z udokumentowanym doświadczeniem i dobrymi referencjami. Dzisiaj każdy może wypisać w sieci wszystkie swoje zalety, ale tylko firmy z udokumentowanymi referencjami są godne zaufania. Dlatego warto regularnie aktualizować swoje portfolio, by pozyskiwać zlecenia dla firm budowlanych.

Jeśli mowa o referencjach i ich wpływie na oferty zleceń budowlanych, pamiętaj o profesjonalnym sformułowaniu i widocznym przedstawieniu na stronie firmy. Możesz oferować pewne benefity w zamian za terminowe i profesjonalne przedstawienie opinii przygotowanej w formie referencji. To wzmacnia wiarygodność i pomaga wyróżnić się na tle konkurencji.

Reklama firmy jako źródło zleceń budowlanych i remontowych

Nie sposób przecenić siły reklamy w kontekście pozycji na rynku. Zlecenia prac budowlanych można pozyskiwać również w sposób pasywny – przez dobrą widoczność w popularnych kanałach reklamowych. Mamy tu na myśli takie sposoby jak:

  • Kampanie online. Może chodzić o Google Ads, reklamy na portalach branżowych, obecność w mediach społecznościowych (LinkedIn, Facebook).
  • Prowadzenie eksperckich wypowiedzi branżowych. To jedna z opcji na wzmacnianie swojej pozycji. Publikowanie artykułów eksperckich na blogu firmy i dodatkowe podnoszenie atrakcyjności dla wyszukiwarki wzmacnia Twoją pozycję w sieci.
  • Tradycyjne reklamy fizyczne. W czasie prac możesz prezentować banery np. na ogrodzeniach wytyczających plac budowy. Aby zdobywać zlecenia wykończeniowe, możesz też wykorzystać ulotki oraz reklamy w formie plakatów umieszczanych lokalnie.

Utrzymuj pozytywne relacje z dotychczasowymi klientami

Dlaczego ma to znaczenie w kontekście zdobywania zleceń? Otóż wielu przedsiębiorców ma więcej niż jeden lokal czy sklep. Oprócz tego utrzymują bliskie kontakty z innymi właścicielami obiektów komercyjnych – lokalnych, jak i ogólnokrajowych. Dlatego praca dla firm budowlanych może przychodzić do Ciebie sama, gdy masz dobre relacje z dotychczasowymi klientami. Pamiętaj, że poczta pantoflowa nadal jest w cenie i to również na szczeblu komercyjnym. Dlatego nie rezygnuj z podtrzymywania kontaktu i dbania o relacje.

Scroll to Top