Czym jest reklama zewnętrzna (outdoorowa) i jakie są jej rodzaje?

Czym jest reklama zewnętrzna (outdoorowa) i jakie są jej rodzaje?

Niemal każdy z nas mija codziennie dziesiątki reklam zewnętrznych. Są obecne na fasadach budynków, na poboczach dróg, czy prezentują treści w formie wolnostojących konstrukcji. Ten sposób prezentowania treści nadal ewoluuje i mimo powszechności internetu ma się bardzo dobrze. Oto, czym jest reklama zewnętrzna i jakie są jej rodzaje!

Co to jest reklama zewnętrzna?

W powszechnej opinii reklama zewnętrzna, znana także jako reklama outdoorowa lub OOH (z angielskiego „out of home”). To forma promocji prezentowana na zewnątrz budynków, w otwartej przestrzeni. Jej celem jest dotarcie do szerokiego grona odbiorców, w tym do osób, które zazwyczaj unikają reklam w mediach tradycyjnych lub internecie. Nośniki reklam zewnętrznych umieszcza się najczęściej w miejscach użyteczności publicznej, takich jak ciągi komunikacyjne czy przystanki transportu publicznego​​.

Reklama zewnętrzna – rodzaje i cechy szczególne

To naturalne, że reklama zewnętrzna ma różne rodzaje. Podział może bazować na wielkości, konstrukcji, sposobie prezentowania treści czy obecności podświetlenia. Najczęściej jednak typy reklamy zewnętrznej to:

  • Reklama świetlna zewnętrzna. Obejmuje reklamy, które używają dodatkowego źródła światła do podniesienia widoczności lub akcentowania kluczowych elementów graficznych. Popularne nośniki to kasetony, litery przestrzenne, i szyldy reklamowe z elementami świetlnymi.
  • Reklama niepodświetlana. To ekonomiczna forma prezentacji treści reklamowych, skuteczna głównie w ciągu dnia. Przykłady to tradycyjne billboardy, banery, i tablice reklamowe.
  • Reklama wielkoformatowa. Obejmuje duże reklamy umieszczane na ścianach budynków lub konstrukcjach wolnostojących. Często wykonane z siatki winylowej lub pełnego winylu.
  • Diapazon. Dwustronne, prostokątne tablice reklamowe, ustawiane w strategicznych miejscach o dużym natężeniu ruchu.
  • Infoscreen. Nowoczesne reklamy na dużych, płaskich ekranach, prezentujące treści reklamowe i informacyjne w kluczowych lokalizacjach miejskich.
  • Car wrapping. Forma reklamy umieszczanej bezpośrednio na pojazdach, w postaci naklejek czy magnesów.
  • Oklejanie witryn. Reklama na szybach sklepowych i lokali usługowych, wykonana z różnego rodzaju folii.

Dlaczego warto postawić na reklamę zewnętrzną?

Wybór reklamy zewnętrznej jako części strategii marketingowej przynosi wiele korzyści. Jest to szczególnie efektywny sposób dotarcia do szerokiego spektrum odbiorców, włącznie z tymi, którzy tradycyjnie unikają reklam w mediach cyfrowych. Obecność w przestrzeni publicznej przez pylony reklamowe czy inną formę reklamy outdoor, przyczynia się do lepszego zapamiętywania marki lub produktu przez potencjalnych klientów.

Profesjonalna reklama LED zewnętrzna dzięki swojej widoczności, ma na celu szybkie przekazanie treści. Skuteczność zależy od projektu, lokalizacji, i otoczenia. Jest używana zarówno jako samodzielna forma promocji, jak i uzupełnienie innych kampanii reklamowych.

Jak skutecznie wykorzystać reklamę zewnętrzną?

Aby reklama zewnętrzna była skuteczna, należy skupić się na kilku kluczowych aspektach. Po pierwsze, ważny jest dobór odpowiedniej lokalizacji – miejsca o wysokim natężeniu ruchu pieszych i samochodowego. Po drugie, projekt graficzny powinien być jasny, czytelny i atrakcyjny wizualnie. Po trzecie, ważna jest kreatywność i oryginalność, aby wyróżnić się wśród konkurencji i przyciągnąć uwagę odbiorców.

Pamiętaj też o zasadach prawnych. Twoje litery przestrzenne czy inna forma reklamy zewnętrznej musi być zgodna z przepisami budowlanymi, estetycznymi, a także przepisami dotyczącymi treści reklam. Obejmuje to zakaz umieszczania reklam na obiektach zabytkowych, w miejscach pamięci narodowej, oraz regulacje dotyczące treści reklam, takie jak zakaz treści dyskryminujących czy szowinistycznych​​.

Stwórz nowy wizerunek z reklamami zewnętrznymi!

Zewnętrzna forma prezentowania treści jest dynamicznym i skutecznym narzędziem marketingowym, które ewoluuje wraz z postępem technologicznym i zmieniającymi się oczekiwaniami konsumentów. Dzięki swojej wszechobecności w przestrzeni publicznej, jest w stanie skutecznie budować Twój wizerunek skutecznie i trwale.

Scroll to Top