Czym jest reklama zewnętrzna?

Czym jest reklama zewnętrzna?

W powszechnym nazewnictwie reklama zewnętrzna nazywana jest outdoor lub OOH. Określa się w ten sposób wszystkie nośniki reklamowe, które umieszczone są poza miejscem zamieszkania odbiorcy. Można powiedzieć, że to ogromna grupa rodzajów reklamy, która może pojawić się dosłownie w każdym miejscu przestrzeni publicznej. Zastosowanie reklam zewnętrznych nie ogranicza się jedynie do przedstawiania oferty, ale też:

  • informowania o lokalizacji siedziby firmy;
  • podniesienia prestiżu marki;
  • zwiększenia zaufania potencjalnych klientów do brandu;
  • przekonanie do skorzystania z usługi lub produktu;
  • zmiana postrzegania firmy w oczach grupy docelowej;
  • podniesienie poziomu zaufania do produktu.

Cele te można zrealizować na różne sposoby. Wspólnym czynnikiem zawsze jest pewna powierzchnia reklamowa, na której znajduje się określony przekaz informacyjny.

Jakie nośniki reklamy zewnętrzne stosuje się obecnie?

Największe znaczenie w kontekście wyboru nośników reklamy ma cel, jaki im przyświeca. Liczy się również sam charakter prowadzonej działalności gospodarczej. Dla niektórych przedsiębiorców liczy się wybicie wśród innych dominujących nośników, inni stawiają na zwiększenie prestiżu, a jeszcze inni na delikatny przekaz informacyjny.

Wśród wszystkich dostępnych możliwości reklamowych do użytku zewnętrznego stosuje się:

  • billboardy;
  • plakaty;
  • szyldy;
  • pylony;
  • potykacze;
  • banery;
  • sandwiche;
  • neony.

Jaki rodzaj reklamy sklepu warto wybrać?

Jeśli chcesz podkreślić jakość i prestiż swojej oferty lub marki postaw na szyld reklamowy. To rodzaj nośnika, który zwykle informuje przechodniów o lokalizacji Twojego biznesu. Taka reklama sklepu wpłynie na zwiększenie zaufania potencjalnych klientów i utrwali im się w świadomości. Dzięki temu łatwiej będą mogli znaleźć sklep, w którym chcą zrobić zakupy. Zwykle szyldy sklepowe nie wyróżniają się intensywnym oświetleniem w formie neonów czy instalowanymi wyświetlaczami. Składają się z logo firmy i ewentualnie niewielkich dodatkowych informacji.

Nieco inaczej prezentują się potykacze reklamowe. To stojący typ reklamy, który często umieszcza się w niewielkiej odległości od sklepu. W szczególności sprawdza się na zatłoczonych ulicach, gdzie wiele sklepów o podobnym asortymencie ulokowanych jest obok siebie. Poza tym bardzo dobrze działa w ciągach komunikacyjnych, gdzie jest sporo miejsca i przechodnie mogą go swobodnie omijać. Taki potykacz zwykle informuje o lokalizacji sklepu i ewentualnych promocjach czy ofercie dnia.

Inna propozycja to pylon reklamowy. W tym przypadku mowa o mobilnych lub stacjonarnych wariantach przekazu, które znacznie różnią się od poprzednich. Przede wszystkim pylony to nośniki o sporej powierzchni, których wysokość może sięgać nawet 6 metrów. To bardzo dobra opcja dla przedsiębiorców, których sklep ulokowany jest przy ruchliwej drodze publicznej poza miastem lub na jego obrzeżach. Bardzo dobrze informuje ze sporej odległości o lokalizacji sklepu.

Komu powierzyć wykonanie reklamy sklepowej?

W tym przypadku wybór jest prosty – takie zadanie warto przekazać specjalistom w dziedzinie reklamy. Dzięki wsparciu wykwalifikowanych osób możesz zaprojektować najlepszy typ reklamy i z powodzeniem powierzyć im jej wykonanie. Efekt, który przyjdzie oglądać nowym klientom, będzie zdecydowanie warty inwestycji.

Pamiętaj, że kluczowe znaczenie w kontekście rodzaju reklamy zewnętrznej ma cel, jaki zamierzasz dzięki niej osiągnąć. Dlatego przed wykonaniem projektu należy skonsultować się ze specjalistami w tej dziedzinie, by dopasować nośnik i przekaz do planowanego rezultatu.

Scroll to Top